Köszöntő!

Üdvözlök mindenkit a T.O.M.A.K.U. azaz a Tolna Megyei Anime Klub hivatalos blogján. A klub a japán kultúrával, művészetekkel és természetesen a japánból érkező,különféle dolgokkal is foglalkozik még,többek közt az animékkel és a mangákkal. Itt most sokakban felmerülhet mik is ezek: az animék nem mások mint a japán animációs filmek a manga pedig ezeknek a képregény változata.A klubunk azért alakult meg hogy a Tolna megyei rajongóit ezeknek a műfajoknak összegyűjtse és a találkozókon sok új barátság születhessen valamint hogy későbbi nagyobb céljaink is megvalósulhassanak például hogy szekszárdon AnimeCont rendezhessünk.

Reméljük hogy eltaláltok hozzánk és ti is megtaláljátok majd a nektek tetsző dolgokat a klubunkban és hogy valamelyik meeten majd találkozunk.

Üdvözlettel:T.O.M.A.K.U. Team

2010. május 21., péntek

+J-infó: Útnak indult a napvitorlás és a Vénusz-szonda


Az Akatsuki űrszonda a Vénusz körül. (Illusztráció: JAXA)

Pénteken a Japán Űrügynökség Tanegashima-szigeti központjából sikeresen elindult a Vénusz felé a JAXA légkör figyelő szondája, amely a tervek szerint az elkövetkező 2 évben a Föld bolygótestvéréről gyűjt majd adatokat. A korábbi kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt késleltetett fellövésre végül péntek reggel, japán idő szerint 6 óra 58 perckor került sor. A H2-A űrrakéta minden probléma nélkül emelkedett a levegőbe és 27 perc 29 másodperccel a start után az Akatsuki (vagy más néven Planet-C) műhold sikeresen levált a hordozóeszközről és útnak indult a Vénusz felé - olvasható a JAXA közleményében.

A Mitsubishi Művek által gyártott hordozóeszközön a Vénusz-szonda mellett helyet kapott az Ikarosz "űrjacht" is. A szerkezet 20 méter átlójú és 7,5 mikrométer vékonyságú poliimid vitorlájára 25 mikrométer vastag napelemeket helyeztek fel. Az Ikarosz a napfényből gyűjtött elektromos energiával folyamatos működésre képes. A fejlesztők reményei szerint a vitorlás ezzel a pusztán csak napenergiát használó hibrid hajtóművel a korábbi űreszközöknél sokkal messzebbre tud majd eljutni.

Az Ikaros-misszió már akkor sikeresnek tekinthető, ha a vitorla kinyílik és a szerkezet megkezdi az energiagyűjtést a napfényből. Amennyiben a navigálás is lehetővé válik, a küldetés teljes sikernek könyvelhető majd el. Az első lépést a fellövés után néhány héttel tesztelik le, az irányítási kísérletre pedig legkésőbb novemberig sor kerül. Ha minden az elvárások szerint alakul, akkor a JAXA hamarosan egy hasonló szerkezetű, de nagyobb méretű napvitorlást is útnak indít a Jupiter felé.



Az Esthajnalcsillag felé tartó Akatsuki várhatóan decemberben éri el a bolygót. A Vénusz egyenlítője körül 80 ezer kilométer magasan áll pályára (a legkisebb bolygótávolság a tervek szerint 300 kilométeres magasságon lesz) és megkezdi feladatait. Elsődleges célja a Vénusz atmoszférájának vizsgálata, de a tervezett hat mérést során lehetősége nyílik adatgyűjtésre a felszínen uralkodó körülményekről és a vulkáni aktivitásról is. Kamerájával rendszeresen készít felvételeket a bolygó éjszakai oldaláról és a légkörben keletkező villámokról. Hosszúhullámú infravörös és UV képkészítő eszközei jóvoltából a tudósok részletes információkat kaphatnak a felhőkről és a bennük kialakult szélviharokról.

A 480 kg tömegű Vénusz-szondán helyet kap egy kiegészítő blokk is. A 2009-es Csillagászat Nemzetközi Éve eseménysorozat alkalmából a Japán Űrügynökség különleges kampányt is kapcsolt az Akatsuki küldetéséhez: weboldalukon minden ember számára lehetőséget kínáltak egy rövid, maximum 40 karakterből álló üzenet beküldésére, amit a most indított szonda eljuttat a bolygóra. Az űreszköz így nem csak tudományos célokat szolgál, de az emberiség üzenetét is magával viszi a Vénuszra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése